Jak projektować dobre ulotki?

Ulotka to moim zdaniem jeden z ważniejszych materiałów reklamowych i każdy grafik powinien do perfekcji mieć opanowane jej projektowanie. Ja sam zawsze lubiłem tworzyć projekty ulotek, bowiem jest to zawsze jakieś wyzwanie. Jak przygotowuję się do takiego zadania? Jak organizuję sobie pracę? Poniżej przedstawiam kilka etapów pracy nad ulotką.

W pierwszej kolejności muszę zapoznać się z tematem ulotki. Jeśli dotyczy ona oferty firmy klienta, wtedy robię dosyć dokładny research na temat działalności tego przedsiębiorstwa. Zawsze chcę odzwierciedlić charakter firmy za pomocą materiałów promocyjnych.

Kolejnym ważnym elementem pracy nad ulotką jest zgromadzenie materiałów i treści do zamieszczenia na druku. Często kontaktuję się z klientem prosząc o wytyczne co do tekstów, pliki z czcionkami czy logotypami. Dobrze jest też zaopatrzyć się w zdjęcia i inne grafiki, którymi dysponuje dana firma. Większość klientów ma dostęp do materiałów z sesji zdjęciowych.

Szacując ilość tekstu i materiałów dostosowuję następnie format ulotki. Zdecydowanie najczęściej zdarza mi się projektowanie ulotki w formacie DL – dwustronnej albo w formacie A4 składanym do DL. To najpopularniejszy rozmiar, kompaktowy – ale dający duże pole do popisu.

Projektowanie takiego nośnika reklamy zajmuje mi około 4 godzin. Podczas pracy zawsze staram się pilnować, aby projekt był schludny, przejrzysty i nie przeładowany informacjami. Często zdarza mi się czerpać inspiracje z różnych serwisów dla grafików, dzięki temu można obserwować nowe trendy.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s