3 najważniejsze cechy, jakie powinien mieć katalog reklamowy

Od wielu lat tworzę katalogi, których głównym zadaniem jest przede wszystkim reklamowanie produktów, miejsc lub wydarzeń. Dlatego też chcę podzielić się moją wiedzą. Oto trzy najważniejsze cechy charakterystyczne, bez których nie wyobrażam sobie dobrego katalogu reklamowego.

Przemyślane zdjęcia zawsze sprzedają

Muszę przyznać, że kiedy tworzę katalogi, szczególną uwagę zwracam na to, aby znalazły się w nim odpowiednie zdjęcia. Mowa tutaj przede wszystkim o ich wysokiej jakości. Wszystko zaczyna się od tego, że zdjęcia często są robione aparatami fotograficznymi, które nie dają zadowalających efektów. Wtedy oczywiście staram się odnaleźć potencjał w danym zdjęciu za pomocą programu graficznego. Jednak nie mogłem podkreślić, jak ważna jest kwestia jakości zdjęcia.

Minimalizm ponad wszystko

Minimalistyczna grafika katalogów jest dla mnie od wielu lat najważniejsza. Każdy projekt, który rozpoczynam najpierw dokładnie planuje. Wszystko przez to, aby nie przesadzić z ilość szczegółów. W końcu od wielu lat istnieje trend, aby katalogi były minimalistyczne. W ten sposób wiem, że moje prace będą odpowiadać większej liczbie osób, ale przede wszystkim będą czytelne.

Tekst ważny też dla grafika

Nie każdy wierzy, ale tekst, który znajduje się w katalogach jest zawsze dla mnie, jak grafika, bardzo ważny. W końcu nigdy nie wykonałem dobrego projektu, w którym tekst nie był ważny i wartościowy. Od wielu lat mówi się, że content is king, dlatego ja jako grafik katalogów reklamowych zwracam na to szczególną uwagę.

Leave a comment